Tuesday, November 11, 2014

ZOO TAIPING , MUZIUM TAIPING & TAMAN TASIK TAIPING PERAK

Memula..aku fikir aku nak buat entry berasingan bagi Zoo Taiping dan Muzium Taiping , tetapi disebabkan aku yang kesuntukan masa.. maka timbulla tajuk di atas. Aku  gabungkan sekali kisah di sana.
Hari pertama kami bertolak terus ke TELUK BATIK untuk menjayakan sambutan hari keluarga. Di sana kami menginap di MARINA COVE RESORT .  Keesokan harinya kami sekeluarga bergerak ke Taiping. Di Taiping kami lepak  kat KAMALODGE RESORT, memang best di sini. Jadi..semasa lepak kat sinila kami meronda sekitar Taiping. Menikmati keindahan Alam ciptaan Allah. Last aku sampai ke Taiping pada tahun 2010 semasa sedang mengandungkan Firas. Time tu kami lepak di TAIPING GOLF RESORT . Jadi selepas 4 tahun..kami kembali lagi ke sini.



Suasana di Muzium Taiping





Anak -anak aku seronok tengok kereta ni sebab spare tayer duk kat tepi.

Jenjalan dalam Zoo
 Ok.. Harga Tiket

 Orang utan

Entah manusia mana yg buang sampah kat dalam kandang ni, sungguh tak prihatin. 

 Lepak di Taman Tasik sambil Makan Ais krim


Telah berkali-kali aku ke Taman Tasik Taping, dari zaman aku masih kekanak comel..sehinggalah dah beranak dua, namun suasananya masih tetap aku rindui. Pokok-pokok  besar yang berusia melebihi umur aku masih gagah memayungi sekitar tasik. Rezeki kami pula haritu, ramai sekali pasangan pengantin yang sedang bergambar. Semoga keindahan dan kedamaian yang sedia ada di sini akan terus kekal dan terus di lindungi dan dapat dinikmati oleh generasi yang yang akan datang.

No comments:

Nufnang