Monday, December 21, 2015

HOLIDAY INN PULAU PINANG

5 Dis - 6 Dis 2015, percutian singkat kami di Pulau Pinang. Entah untuk kali ke berapa, asyik pusing Penang ja..tapi takda la pula perasaan jemu. Kali ni aku harap.. aku takan melihat pantai yang tercemar lagi. Jadi pilihan tempat untuk lepak kali ni adalah Holiday Inn Pulau Pinang. Sebab utama aku pilih lepak sini..
Aku nak bilik besar, sebab aku berniat nak membawa ibu mertua ku bercuti. tetapi..dah dekat tarikh nak enjoi, mak mertua terpaksa batalkan rancangan , sebab tarikh tu ada sedara yang buat kenduri. Ala... 
Jadi...maka..terjadilah rezeki tergolek buat adik aku yang bongsu. Dah bilik luaskan..aku pun offer la pada dia.. tak sempat habis 2 saat selepas pertanyaan, terus dia mengganguk laju.. of coz nak ikut.

Ok..ni gambar bangunan Holiday Villa.. aku dapat bangunan sebelah jalan..maknanya bukan tepi pantai. Ni ha..bangunan tinggi ni..entahla berapa tingkat, tetapi aku dapat tingkat 11.  Gambar atas kanan tu adalah bangunan di sebelah pantai. Jadi, kat situlah ada cafe, dan kolam mandi. Bangunan yang aku lepak ni cuma takda kemuadahan cafe dan Kolam mandi ja.Kedua-dua bangunan ni di hubungkan oleh jejantas tu. Jadi kalau nak ke seberang untuk ke pantai , cafe atau ke kolam mandi..jgn segan lalu ikut sini key. 

Bilik aku 1135 .. Jom..kita jelajah bilik  jenis TOWER KIDS SUITE
Tetapi..maafkan aku..kualiti gambar agak teruk..sebab ..Kamera aku problem... hishhh..suka problem time aku terdesak nak guna.

Bilik Tower Kids Suite 
Berkeluasan 64 meter persegi
1 katil king , 2 katil single
1 unit TV dan 1 set PS 3 ( anak aku sangat suka hati melayan PS 3 )

Ini katil King..Untuk Ibu dan abah..
Balkoni tersedia di sebelah sini..jadi tak susah hati kalau -kalau anak mengigau buka sliding door di tengah malam kan..
Bilik sangat cantik dan bersih. Dari pandangan mata kasar..memang takan nampak kekotoran atau sebarang sampah. Aku pun takla rajin sangat nak bawa kanta untuk cari sampah atau kekotoran lain kat dalam bilik ni kan..

Ini pula bahagian utk kids..sebab PS 3 dah setting kat sebelah sini.. Jadi.. Danish terus declare tempat ni utk dia..


Inilah partition yg memisahkan bahagian ibu abah dan anak-anak. So ada privasi sikit la..
Pertama kali aku menginap di hotel yang sediakan PS 3 untuk kekanak. Jadi memang sesuai la namanya Kid Suite.  Anak aku senyum sampai telinga. Dia cakap..kalau macam ni..tak mandi kolam pun ok.. Dia nak main benda ni saja.

Meja Solek.. Simple.. tapi..ruangan di sini luas..


Pertama kali juga aku jumpa bantal yang dilable cam ni. Sukanya aku sebab ada banyak bantal, dah tu boleh pilih pula..nak firm atau soft. Bantal extra juga disediakan kat dalam almari tu..siap dgn selimut. Jadi kalau korang ada anak 4 pun..masih boleh stay kat sini ( anak yg masih kecik laa..)




Haa..tu la partition pemisah antara ruangan mak pak ngn anak-anak...

Tandas.. sangat luas... ada bath tub dan shower. Tandas ni keseluruhan bewarna putih..

Semua lengkap.. body lotion , hair conditioner , liquid body soap , mosturizer shampo..semua serba dua. Jadi boleh tunggang botol sepuas hati.. sabun mandian yg ketul pun disediakan juga.
Kat sini pertama kali aku jumpa set complimentary yg ada shoe mitt.. lepastu aku renung benda tu..ni apa benda ? Aku buka plastik tu dan cek..masih tak paham..apa kegunaan menatang ni ? kekeke..ulu betui..last tanya pakcik google kekeke...ooo baru paham.. untuk kilatkan kasut rupanya. Tapi boleh juga kalau guna utk lap skrin tipun ker..sebab kain tu jenis lembut gitu.
Selain tu, lengkap dengan Sikat, dental kit , shaving set, vanity kit , sanitary bag dan shower cap.



Disebabkan ini adalah Kid Suite..maka kenala lebih sikit utk kids kan.. Dengan senyuman lebar, Firas amat gembira apabila di dalam tandas, ada set mandian khas untuk dia . Set Carrie Junior. 

Kemudahan seterusnya.. lengkap.. teh, kopi, nescafe..dari pelbagai jenis perisa. Aku puas hati..memang banyak... tak sempat nak habiskan kalau lepak hanya 1 malam.

Iron , sejadah, hair dryer, safety box , 


Semasa chek in, ada gift khas utk kekanak. Aku dapat 2 set sebab ada dua orang budak.
Jadi rezeki Firas, asyik melayan set mewarna dan menulis.



Pantai ni terletak di belakang Hotel Holiday Inn. Jadi kebersihan pantai masih terjaga. Aktiviti outdoor memang banyak. Kami tak main pun..hanya seronok tengok org main ja.. dan berdebar setiap kali diorang nak naik dan mendarat parasiling . Pergh...aku tak berani.. kami yg tengok dari bawah dah gayat..ada yg mendarat dengan cun ..ada yg tergolek-golek.. dan kami yg lepak kat bawah pula..kena bersedia untuk lari ketika diorang nak mendarat..sebab takut tali parasiling yg di sambungkan ke bot tu mengheret kami sekali.


Pandangan Holiday Inn dari pantai..


Ini adalah ruang legar di bangunan tower.. tempat aku lepak.





Ni Jejantas yg mengubungkan antara bangunan utama dan bangunan sebelah .

Yang ni aku sedih..aku tak dapat view yg cun. Tak dapat nak ngadap laut. kalau tak mesti cun permandangan dari tingkat 11 menghadap laut.




Kaunter pendaftaran..Luas dab selesa. Staf pun ramah dan mudah untuk minta bantuan. Aku sampai ke hotel utk chek in pada jam 4.00 ptg.. tetapi..bilik belum siap.Alasan diorang..bilik yg kami ambil besar..jadi proses pembersihan mengambil masa. Adeh..tadi kemain lagi kami berangan nak lepak lam bilik setelah penat menjelajah Penang dari Batu Maung..sampai sesat..pastu jalan Sea Gate ditutup.. berpusing-pusing lagi kami mencari jalan lain. Last..disebabkan diorang minta kami tunggu lagi 30 minit..suami aku ajak makan kat Restoran Tarbus dulu. Makan nasi arab ngn kambing dulu.. Huwaaa... suka hati.


Ni gambar last sebelum chek out. Alhamdulillah..kami gembira disini. Rasanya Holiday Inn dah tersenarai dalam diari aku sebagai suatu tempat yg kami akan kembali semula. Insyaallah..
Aku lupa nak catat, aku booking online, melalui Agoda. Mudah dan pantas.



No comments:

Nufnang