Thursday, November 2, 2017

THE EVERLY PUTRAJAYA

10 Oktober 2017 rezeki bertandnag lagi. Aku dapat Email kena pi taklimat berkaitan Sistem eP baharu yang akan dilancarkan Januari 2018 nanti. Disebabkan aku sorang ja yang terpilih, maka bermulalah sesi aku memujuk Encik suami. Alhamdulillah.. lepas aku explain, tak cakap banyak..dia kata. ok, dia akan bawa aku kesana.. Pergh..tenang hati aku.. kalau tak aku nak kena travel sengsorang ke sana.. adeh.. sengsara rasa hati..

Sebenarnya pihak jabatan telah menyediakan tempat penginapan , tapi.. dah aku bawa keluarga, aku pilih nak lepak di The Everly , kalau korang masih ingat.. disinilah ahli keluarga mangsa MH370 ditempatkan sementara menunggu perkembangan semasa. Semoga semua keluarga yang terlibat kuat dan tabah menghadapi ujian tersebut.
Disebabkan aku sendiri yang pilih nak lepak sini.. jadi..aku kena la bayar sendiri. Tak boleh klim sebab tempat penginapan telah disediakan. The Everly terletak di sebelah Pasaraya Alamanda .. sangat-sangat dekat.. jalan kaki tak sampai 3 minit pun..

Aku bertolak dari rumah pada 08 /10 /2017 sekitar jam 8.00 pagi. Saja kami pi awal 2 hari.. nak ronda putrajaya katanya. Bila bergerak dengan family ni, macam -macam kisah yang ada.. jadi..pukul 4.00 petang baru kami sampai ke hotel. Proses check in mudah ja.. sebab aku dah booking melalui Agoda. Tetapi, aku tak berpuas hati berkenaan tempat meletak kereta. Tempat parking adalah parking berbayar. Jadi bila korang nak keluar dari kawasan parking, pastikan bawa tiket  tersebut ke kaunter hotel dahulu. Aku tak dimaklumkan hal ni.. Keesokan hari.. pagi isnin kami keluar dari hotel untuk ronda-ronda..  caj yang aku kena RM 30.00 ++  utk Parking.. adeh..banyak tu. Jadi aku search web The Everly ,dan terjumpa komen mengatakan parking adalah percuma. Balik jer dari meronda tengah hari tu.. aku terus ke kaunter dan bertanya.. barulah dijelaskan bahawa aku perlu membawa tiket parking tersebut ke kaunter sebelum keluar dari kawasan parking... adeh..lebur RM 30.00 ..dah tak boleh klim. Sepatutnya kerani yang bertugas perlu maklumkan hal ni semasa kami check in lagi.
Masuk je kat pintu The everly .. inilah yang korang nampak.. 

Ni ruang legar depan..

Ni pula arca di hadapan hotel.
Bila masuk bilik.. Alhamdulillah.. bersih .. sofa ni menjadi tempat anak teruna aku tidur pada malamnya. Tetapi, bila aku terjaga esok pagi..dia dah tergolek atas lantai.. kekeke... katanya dia tak sedar pun dia dah jatuh ke bawah. 

Toilet bersih..
Dua katil super single..  walaupun katil single, tetapi saiznya lebar. Aku dan Firas boleh kongsi 1 katil. Jadi kalau anak korang masih saiz kanak-kanak 8 tahun.. dan korang pun saiz medium ja.. memang boleh kongsi katil ni. 


Kemudahan asas yang disediakan


Bila aku tengok port ni.. wow.. sukanya hati.. tak perlu nak berebut utk caj Hp dan tab. Jadi.. semasa lepak di The Everly, kami 4 beranak tak bertelagah utk berebut siapa dulu yang nak caj.. hahaha...

Suasana petang di The Everly Putrajaya. Bilik kami menghadap tasik.. 


Apabila bercuti pada bukan musim cuti sekolah, maka..inilah jadinya. Kolam mandi amat lenggang. Danish ngn Firas berendam macam kolam tu diorang yang punya.
Kad akses ke bilik ni amat penting, tanpanya..korang tak boleh naik lif.. kena touch dulu kat dalam lif.. baru lif tu mau ikut arahan korang. Jadi, soal keselamatan penghuni lebih terjamin. Insyaallah...
OK, dah habis cerita tentang The Everly Hotel.. lepas ni aku sambung Ronda-ronda di Putrajaya pula.

No comments:

Nufnang