Monday, January 13, 2014

The Carnival Sungai Petani Kedah

Jom kita main air di The Carnival Sungai Petani Kedah.
Kali ni kami mengikuti Family Day suami aku.. Jadi..tiket Free..Alhamdulillah.
Bila sampai sini Danish dan Firas dah gedik nak main air. Jadi..aku pun tak sempat nak ambil gambar banyak -banyak..mana yg sempat ja... maklumla... dah basah kan.. mana nak boleh pegang camera atau tipun . Yg pasti..memang best main ombak dan entah berapa kali kami membuat pusingan kat dalam tempat berendam tu. Untuk permainan lain.. aku tak berani main... kekeke... berendam sudahla..
 
 Saiz anak sedara yg pasti akan memotong saiz mak sedaranya tak lama lagi..
 
 Kasi lekat tiket kat lengan..
 
 Sukaneka untuk kanak -kanak. Semua diuruskan oleh pihak The Carnival..
 
 Pintu utama
 
 Kaunter tiket..
Sila Beratur yaa..
 
 Masa ni dah puas berendam..dah nak balik.. 
Muka dah letih .. bila keta bergerak sikit..adik dah siap lelap..
 
 Letihnya abang.. siap terbakar panas lagi.. tapi hati puas.. kira ok la..
 
Antara permainan yg disediakan...
 
 
 
 
 Penat bermain air.. dengan muka letih..kami singgah di Fishmarket di Amanjaya Mall ..isi perut sebelum balik Perlis

  Nama set hidangan ni..aku dah lupa... tapi ini isi ikan Dowry goreng 
Memang lembut dan berkrim .
 
 Yg ni pun aku tak tau nama sebenarnya... tapi ikan dowry panggang
Bila semua dah kenyang perut..baru boleh balik dengan aman...

No comments:

Nufnang